vineri, 11 octombrie 2013

Maramures

Imi doream de multi ani sa ajung in Maramures, si am ajuns abia anul asta. Mi-am dorit sa vad daca Maramuresul este intr-adevar asa de frumos cum se spune, daca maramuresenii sunt oameni calzi si primitori si sa admir mandrele porti maramuresene. Acum pot si eu sa spun altora ca Maramuresul merita vizitat. E drept ca infrastructura lasa de dorit, dar asta nu trebuie sa fie un impediment pentru nimeni. Peisajele sunt mai mult decat frumoase, oamenii sunt primitori, amabili, calzi, deschisi etc.

Obiective din zona Sapanta/Sighet pe care vi le recomand sa le vizitati:
- Cimitirul vesel (Sapanta);
- Casa memoriala Stan Ioan Patras (Sapanta);
- Manastirea Sapanta Peri (Sapanta);
- Valtoarea (Sapanta);
- Cimitirul saracilor (intrare in Sighet dinspre Sapanta);
- Memorialul victimelor comunismului si al rezistentei (Sighet);
- Muzeul satului Maramuresean (Sighet);
- Casa memoriala Elie Wiesel, laureat al premiului Nobel pentru pace in anul 1986 (Sighet).

Cateva poze de la obiectivele pe care le-am vizitat.

miercuri, 24 octombrie 2012

Bella Italia

In vara acestui an am avut ocazia sa vizitez putin din frumoasa Italie. Pentru ca vacanta asta a fost un cadou surpriza (am aflat in aeroport unde urmeaza sa zbor) nu am avut timp sa ma documentez, dar am avut niste prieteni buni care ne-au dus sa vedem cam tot ce era de vazut in Roma si Florenta. Domnul sa va binecuvanteze!
Oriunde am mers am dat de sculpturi si as fi putut fotografia de dimineata pana seara, dar sunt atat de multe lucruri de vazut. Intre timp m-am documentat si sunt cateva locuri unde as vrea sa ajung neaparat ... sunt atat de multe de vazut.
Cea mai mare parte a patrimoniului UNESCO se afla in Italia.

Enjoy!

duminică, 13 mai 2012

Manastirea Brancoveanu - Sambata de Sus

Manastirea Brancoveneasca - Sambata de Sus este situata la poalele muntilor Fagaras, la aproximativ 90-95 km de Brasov. Din drumul national care leaga Brasovul de Sibiu se ajunge foarte usor la manastire, dupa ce treceti de Fagaras (dinspre Brasov) o sa dati de un indicator care va arata directia spre Manastirea Brancoveanu/Brancoveneasca.
Constantin Brancoveanu a fost domn in Tara Romaneasca, dar si-a dorit sa aiba o relatie stransa cu Transilvania. Poate acesta a si fost motivul pentru care a ctitorit o manastire in Transilvania, si anume la Manastirea de la Sambata de Sus.
A domnit 26 de ani si din scrierile acelei vremi reiese ca a fost un foarte abil administrator al avutiilor tarii.
Cultura s-a dezvoltat in perioada domniei lui. Si-a inceput domnia printr-un act de cultura, prima editie integrala in limba romana a Bibliei numita si Biblia de la Bucuresti.
Si sculptura autohtona a fost incurajata. Acest lucru se poate observa, extrem de bine, chiar inainte de intrarea in curtea Manastirii.
Pentru ca nu a vrut sa renunte la credinta crestina a fost decapitat, la Istambul, la 15 august 1714, impreuna cu cei patru fii si sfetnicul sau Ianache Vacarescu.

In " Cronica romanilor si a mai multor nemuri" Gheorghe Sincai a scris:

„Odată cu Brâncovanul au pierit cei patru feciori ai lui, cărora el le-a grăit astfel în ora morții: „Iată, toate avuțiile și orice am avut, am pierdut! Să nu ne pierdem încai sufletele... Stați tare și bărbătește, dragii mei! să nu băgați seamă de moarte. Priviți la Hristos, mântuitorul nostru, câte a răbdat pentru noi și cu ce moarte de ocară a murit. Credeți tare întru aceasta și nu vă mișcați, nici vă clătiți din credința voastră pentru viața și lumea aceasta...”. Acestea zicând el, porunci împăratul de le tăiară capetele, întâi ale feciorilor, începând de la cel mai tânăr, și mai pe urmă a tăiat capul lui Constantin Brâncovanu, și aruncară trupurile în mare. Și creștinii, după aceea, aflându-le, le-au astrucat la Patriarhie.”

Fotografiile nu au nevoie de cuvinte.

luni, 12 decembrie 2011

Spatar scaun bisericesc

Poate credeati ca m-am lasat de sculptat ... ei bine nu.
Iata cel mai recent proiect al meu ... coroana de scaun bisericesc.